Antes de reproducir, configura la reproducción del vídeo en alta calidad para disfrutar de mayor definición
Nuestro agradecimiento a Evencio de Artesanos, por facilitar el trabajo de los medios y colaborar en la grabación de este vídeo.
La emocionante Descarga de Cangas del Narcea atraxo a más de 50.000 visitantes de toles partes, que dende la mañana fueron sumándose al ambiente festivu y vibrantu de les cais. Música, alegría, tertulies, rencuentros, caipiriñas, viños, gastronomía, cultura y disfrute del paisaxe espectacular entemecíense mientres esperaben l’oxetivu común y únicu: la Descarga.
A medida que se fuerciendo l’hora, los tiradores y apurridores desfilaben per les cais a los llugares destináos, cerca’l Prao del Molín y del ríu, preparaos pa llanzar al aires unos 300 kilos de pólvora. Los sos paisanos deséaben-yos suerte cola tradicional frase de «que nun se manque naide». Nel Prao del Molín, la Sociedá d’Artesanos colocara alredor de 800 kilos de pólvora nes máquines mientres hores. Ambulancies, bomberos, proteición civil, policía llocal y Guardia Civil velaben pola seguridá.
Cuando dieron les 20:00 hores, les campanaes anunciaon l’iniciu de la procesión. La Virxe de Nuesa Señora del Carmen salió a la cais escontra la xirulina, allugada nel puente románicu, presidida por un grupu de gaites que marcaben la so apercamientu.
Los tiradores, apurridores y artesanos taben nerviosos, serios y hasta con cares d’anguaño, pero tamién con decisión. Pensaben: «Esti añu sí, esti añu va salir bien». Nuesa Señora del Carmen llegó al centru del puente y paró baxo la xirulina. Les gaites y el repiquiu de campanes callaron, y Luis Tejón, presidente de la Sociedá d’Artesanos, dio mecha al primer volador, dando empiezu a los 80.000 voladores que salieron en primer llugar, tantu a mano dende les aledañes como dende les máquines nel prau.
El soníu de la pólvora entamó a nublar el cielu, cada vegada más intensu, y depués de poco más de 7 minutos, terminó col estruendu que fixo que los corazones s’estremecieren. La piel púnxose de gallina y la respiración parécio parar. Dempués d’ello, hubo un silenciu absoluto siguiu d’aplausos, gritos, saltos, lloros, risas y abrazos. Les emociones manifestáronse de formes distintes, nuna gran descarga d’adrenalina. ¡Viva la Descarga! ¡Viva Cangas!
Los cangueses lleven la pólvora per les sos venes, por eso con esta brillante, esitosa y única Descarga, acabaron l’añu con un fin feliz y dieron empiezu a otru llenu de trabayu, ilusión y esperanza.
Testu. Rocío Calvín.
Imaxe: Xurde Margaride